Ingrediencie

WASABI

Wasabi je japonský sušený chren v Japonsku známy ako hon-wasabi. Tvorí jednu z najbežnejších ingrediencií japonského jedla sushi, ku ktorému sa servíruje so sójovou omáčkou a pred namáčaním sa s ňou zmiešava na zjemnenie ostrosti. Pomáha lepšiemu zažívaniu tým, že stimuluje látkovú výmenu. Obsahuje látky, ktoré ničia baktérie.

ZÁZVOR

Zázvor podporuje trávenie, priaznivo pôsobí proti nevoľnosti, stimuluje cirkuláciu krvi a zabraňuje zhlukovanie krvných doštičiek, čím má  otencionálny ochranný účinok proti arterioskleróze. Obsiahnuté látky zo zázvorového koreňa súčasne zlepšujú žalúdočné pohyby a pôsobia proti  ŕčom hladkého svalstva v tráviacom ústrojenstve. Pomáha pri poruchách trávenia, nadúvaní, plynatosti a symptómoch dráždivého tračníka.  Zázvor zvyšuje produkciu žlče a napomáha znižovať hladinu cholesterolu, je antiseptickým, protihorečnatý, protizápalový, stimulujúci a tonizujúci. Ďalej pôsobí pri prevencii chrípkových ochorení, hlavne tzv. črevnej chrípke. Pomáha aj pri bolestiach hlavy a stavoch napätia. Svojimi antiseptickými účinkami obmedzuje rast mnohých vírusov a baktérií. Zázvor rýchlo a bez vedľajších nežiaducich účinkov zabraňuje a potláča vznik žalúdočných nevoľností spôsobených cestovaním (kinetózy), prináša úľavu od nevoľnosti v tehotenstve a po nadmernom použití alkoholu. Nespôsobuje ospalosť ani zníženie pozornosti. Zároveň má priaznivé účinky proti migréne.

SÓJOVÁ OMÁČKA

Tradičná japonská sójová omáčka vyrábaná zo sójových bôbov a morskej soli. Obsahuje kvalitné aminokyseliny a mikroorganizmy, ktoré sú dôležité pre trávenie.

MORSKÁ RIASA

Morská riasa je výborná do šalátov, sushi roliek alebo polievok. Obsahuje cenné minerály, rastlinné proteíny a vlákninu. Pomáha pri čistení krvi, posilňuje krvný obeh, zabraňuje šediveniu vlasov.

MISO

Zdravá pasta zo sójových bôbov, pšenice, daši a trochu ryžového vína. Miso účinne znižuje cholesterol, detoxikuje celý organizmus a pôsobí protirakovinovo. Má nízku energetickú hodnotu.

TOFU

Tofu má v ázijskej kuchyni tradíciu starú dve tisícročia. Je to mnohostranne využiteľná surovina vyrábaná zo sójových bôbov. Obsahuje veľké množstvo stráviteľných bielkovín, málo tuku, neobsahuje cholesterol a je veľmi kvalitným zdrojom vápnika, horčíka, železa, vitamínov skupiny B a vitamínu E. má dvakrát viac vápnika ako mlieko, dvakrát viac železa ako hovädzia pečeň a šesťkrát viac železa ako špenát. Tofu priaznivo ovplyvňuje činnosť tráviaceho traktu, chráni ho pred nádorovými ochoreniami a znižuje hladinu cholesterolu.

BADYÁN

Badyán je veľmi silne povzbudzujúci. Pomáha proti žalúdočným kŕčom. Povzbudzuje trávenie, pomáha proti reumatizme, uvádza energie do rovnováhy. Dokáže upokojovať kašeľ a uľahčuje dýchanie.

CITRÓNOVÁ TRÁVA

Citrónová tráva je druh trávy rastúci v trópoch. Medzi jej pomenovania patrí aj citronella a vôňou pripomína medovku. Podporuje schopnosť koncentrácie a myslenie. Povzbudzuje pri dlhodobej záťaži, má priaznivé účinky pri liečbe opuchov, výronov a modrín. Používa sa ako prostriedok pri liečení zažívacích problémov.

GALANGAL

Galangal je vysoko aromatický koreň byliny podobnej zázvoru, ktorá rastie v tropických oblastiach juhovýchodnej Ázie. Vo svojej domovine sa používa pri nachladeniach, k podpore trávenia a posilneniu pečene, tiež ako stimulant a účinné afrodiziakum.

SEZAMOVÝ OLEJ

Má jemnú chuť a nepodlieha oxidácii, pretože obsahuje sezamol, ktorý je silným antioxidantom. Je výborným regeneračným prostriedkom. V spojení so slnečnicovým a svetlicovým olejom znižuje hladinu cholesterolu v krvi. Vysoký obsah lecitínu chráni a povzbudzuje mozgový systém. Posilňuje pamäť a pôsobí antidepresívne. Má upokojujúci vplyv na sliznice tráviaceho ústrojenstva. Má močopudné účinky a používa sa pri hnačke. Priaznivo pôsobí pri liečení kožných ochorení. Obsahuje 85 – 88% nenasýtených mastných kyselín, aminokyseliny obsiahnuté v rastlinných bielkovinách, vitamíny B1, B12, PP, horčík a stopové prvky – mangán, železo, meď a nikel.

CHILI

Vďaka svojej ostrosti povzbudzuje čili látkovú výmenu , podporuje trávenie a má dezinfekčné účinky. Pridáva sa všade tam, kde požadujeme ostrosť jedla.

SÓJOVÉ KLÍČKY

Sójové klíčky obsahujú veľa minerálov a vitamínov, stopových prvkov. Dodajú veľké množstvo energie. Po naklíčení obiloviny strácajú svoj nadúvací efekt. Naklíčením sa aktivujú enzýmy, ktoré rozkladajú škroby na jednoduché cukry.

HUBY

Medzi najobľúbenejšie druhy patria čierne huby Judášovo ucho a huby Shitake, teda húževnatec jedlý. Judášovo ucho obohacuje jedlá o vzácnu vlákninu a pomáha vytvárať v jedle estetické tmavé kontrasty. Huby Shitake, v Číne nazývané aj elixír života, dodávajú jedlu typickú príchuť, no zároveň sú aj chutným liekom.

RYŽOVÉ CESTOVINY

Existuje množstvo druhov, obmien a spôsobov prípravy cestovín. Medzi najznámejšie patria bezvaječné ryžové cestoviny vyrábané z ryžovej múky a „sklenené“ rezance s fazúľ Mungo, ktoré sú vhodné aj pre pacientov s bezlepkovou diétou.

JAZMÍNOVÁ RYŽA

Je to druh ryže pestovanej v Thajsku, ktorá má výbornú chuť a nádherne kvetinovo vonia. Ryža je bohatá na vitamíny skupiny B, fosfor, draslík, železo a obsahuje viac kvalitných rastlinných bielkovín ako pšenica. Neobsahuje lepok ani tuk, preto ju môžete jesť aj pri celiakii, znižuje hladinu cholesterolu.

TRADIČNÁ POLIEVKA

Tieto polievky sa varia vo Vietname už stáročia. Vývar sa varí z hovädzích, bravčových špíkov, kuracích kostí a sušených kreviet. Arómu dodávajú škorica, badián, zázvor, korenie celé… podáva sa s rôznymi cestovinami a mäsom.

RESTOVANÉ SKLENNÉ CESTOVINY & RYŽOVÉ CESTOVINY

Na Wok panvici orestované sklenné cestoviny (ryžové cestoviny) s vajcom, mäsom, morskými plodmi alebo ich kombinovať podľa vašej chuti so zeleninou ako čínska kapusta, mrkva, fazuľa, sójové klíčky, huby, cesnak, cibuľa, pór, podáva sa so smaženými šalotkami a zeleninovým šalátom.

RESTOVANÉ CESTOVINY & RIZOTO

Na Wok panvici orestované cestoviny (jasmínová ryža) s vajcom, mäsom, morskými plodmi alebo ich kombinovať podľa vašej chuti so zeleninou ako čínska kapusta, mrkva, fazuľa, sójové klíčky, huby, cesnak, cibuľa, pór, podáva sa so smaženými šalotkami a zeleninovým šalátom.